tisdag 10 februari 2009

Tack mamma!

Vårt sovrumsfönster hos mamma.

Min mamma är en bra mamma. Världens bästa faktiskt. Hon låter oss bo inneboende hos henne tills huset är klart och det är faktiskt en uppoffring, för inte bor hon speciellt stort. Alla vi pratar med undrar hur sjutton det skall gå för oss att bo tillsammans (vi är ju faktiskt 6 stycken i vår familj) och vi kan med glädje meddela att det går bra. Faktiskt väldigt bra. Vi är förvånade själva. Visst kan vi bli ganska trötta på varandra och det kan bli lite jobbigt att det inte finns någonstans att dra sig undan på direkt, men det funkar. Och jag tror att det kan bli en stor omställning när vi väl flyttar. För oss alla. Jag är numera väldigt bortskämd när det gäller att få god mat för både mamma och Freddan är fantastiska kockar. Vi äter kungligt varje dag och jag är så glad för att jag hittat en man som delar min mammas intresse för matlagning. Då slipper jag laga men kan ändå få fantastisk mat varje dag. precis som när jag var liten...

Men just idag så är vi inte så sugna på kunglig mat utan det räcker gott med rostad formfranska och thé. Allt annat lär väl bara vända och komma upp ur någon av oss såsmåningom.

Och inte kan vi kika på hur det går för vårt hus heller. Vill se hur det blir när de börjar med farstukvisten och balkongen och all panel och liknande. Men det får bli en annan dag.


3 kommentarer:

Ina sa...

hej
vi har utblåset bakom huset - vi har Centraldamsugaren i tvättstugan och låter den gå ut bakom huset. //ina

VILLA VRÅKEN sa...

Krya på er nu!! Idag har grävmaskinen anlännt på våran gård! Så imorgon blit det röjning, dom är en dag sen, men men så är det när man inte ska göra det själv!! Hoppas att ni snart piggnar till!Vilken underbar mamma du har som låter er bo hos henne!Hemma hos oss är det jag som lagar maten (suck) men Richard gör så mycket annat!! Vi syns kanske någon dag! Kram Linda

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nu har jag lagt upp planlösningen på vårat hus =)