tisdag 24 februari 2009

Ljus!

Det är så fantastiskt skönt att det börjar bli ljusare ute! Det ger en hopp om livet! Kanske det snart kan bli vår igen. Vill bara bli av med all snö! Fast å andra sidan lär det inte bli så kul att se hur tomten ser ut då... Det är nog en hel del bråte, skräp och annat skit som ligger under ett fint snötäcke och väntar. Det har ju liksom snöat och fryst om vartannat under flera månader så det är nog en mindre soptipp under snön...

Vår lösull blev ju tillslut sprutad i förra veckan. Det har redan gett effekt. Idag är det mycket varmare inne i huset och det känns som ett steg i rätt riktning. Å ikväll ger sig Freddan på att lägga golv på övervåningen. Ska bli spännande att se hur det blir.

De senaste dagarna har jag känt mig lite osäker på om det här med husbygge verkligen var en bra idé... Jag menar vi har ju en ganska stor familj och krävande jobb plus sjuka barn, så tiden räcker inte till som man vill. Men idag känns det bättre. Freddan tycker att allt är jättekul, kanske inte så konstigt med tanke på att han varit föräldraledig en ganska lång tid och att vara vid huset själv och jobba är som semester. Att få använda dessa fina, nya verktyg verkar vara i klass med någon form av uppenbarelse och dessutom får han vara ifred med sina egna tankar i mer än fem millisekunder. Det är annars ungefär hur lång tid det är tyst hemma hos oss. Det är konstant någon som låter, sjunger, skriker, pratar eller bara har ljud för sig. Fast samtidigt är det ju det som är charmen med att vara en stor familj. Å snart har vi ju ett hus att vara i. Fantastiskt!

3 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hallå på er!!
Jag hittade en hel del på deras Home del.. Mkt fint!
Hoppas eran platta är torr snart, våran är ju inte torr förren den 20 april typ.. 3 månder säger dom ca... Men sambon ska börja med övervåningen så den är klar då det är dags för nedervåningen :)
Jobbigt med att vara sjuka hela tiden, usch hoppas ni kryar på er snabbt nu så ni kan greja allihopa :P
Japp lösullen kom igår, Finemang ;)
Och på fredag har vi möte med elektrikern, han ville ha våra önskemål om våran eldragning... Utelampor, utelampor är allt jag har i huvudet!!! ;)Hehe!!
Ha en mysig onsdag morgon, själv ska jag pysa iväg på möte snart...
Kramar Maria

Ina sa...

Jag har också varit där du är nu. När man undrar om det verkligen är värt det. Och jag fann min lilla sak som jag gör varje gång som jag tvekar. Jag tar en stor sväng och ser huset från avstånd. Då blir jag glad igen och ser varför det är värt det... och sedan när alla bor i huset.. tänk vad underbart...

Ni fixar det! Hitta det där lilla som piggar upp dig.. så fixar ni det.

Kramis
Ina

Anna sa...

Du vet redan att det är värt det! När ni sedan bor där kommer du inte att komma ihåg hur jobbigt det varit i perioder. Det är som att föda barn... :-) Då kan man börja fundera på att bygga ett till hus. ;-)

Själv är jag ytterst tacksam för all snö som döljer leran utanför huset, förhoppningsvis ännu ett tag till. Det är ju väldigt mycket mer att göra men hoppas på bra väder så man kan få lite trevlig sommarkänsla när vi "krattar" ut all jord och sår gräsmattan...