onsdag 11 februari 2009

Planlösning


Här är vår planlösning.

4 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Blir kalas ju, väldigt likt vårat.. men det är ju inte så konstigt eftersom det är nästan samma hus :)
Vi avropade vårat kök i för går ;) Hoppas på leverans v 14 och uppsättning någon gång där också..
Vi har valt Meny, vita luckor gammeldags lantlig stil.. Vad har ni för kök?
Vi ska faktiskt ha klinker i nästan hela nedervåningen, utom sovrummet där nere.. där ska vi ha parkett och övervåningen blir det någon matta..
Lite speciellt att ha klinker så mkt på nedervåningen men vi var hemma hos ett par som hade det och det är ganska häftigt faktiskt, så vi ville ha det också :)
Men tacka vet jag golvvärme annars hade jag frusit i hjäl :P
vad har ni valt för tillval? Nyfiken som en strut :P

Maria - Villa Krutbruket sa...

Visst är det viktigt att det blir hemtrevlig och personligt, därför har jag lite svårt för modern stil tycker det är jätte opersonligt och kalt. Men det är tur att smaken är olika eller vad säger du :)
Häftigt med betonggolv, har jag aldrig sett faktiskt...
Ett måste är att det ska vara lätt städat och mörkt då man har en svart hund :)
Vita luckor är väl en klasskier, så fint..!
Vi valde rostfria vitvaror...
Ska ni ut i huset ikväll eller?
Jag ska ut och måla färdigt våran nock dekoration...

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hårstrån är ingen rolig historia, är det inte mina blonda strån så är det hundens päls som syns..
JAAA vill se bilder! Måste jag gå in i kväll om jag hinner och titta :P
Vi valde en grå aktig sten platta, jätte snygg... Blir nog kalas..
Men det är jätte svårt att välja, usch och jag fasar för att välja kakel till köket.. Pust! Ingen lätt historia och inte gör det det lättare att det är 2 viljor som ska stämma in :)
Hehe, jag har funderat på det där med städning.. Vi får en hel del mer än vad vi har nu att städa :P Men det blir ju inte lika dammigt i ett stort hus som det blir i en liten lgh med 2 personer och en hund..+ att första tiden är det nog roligt att städa när allt är nytt :P
Hos oss händer det en del, de har börjat med insidan med att isolera.. har inte varit där ännu den här veckan så jag är ganska spänd på hur det kommer se ut och hur långt de kommit...
Sen har vi avropat lösullen och köket men det har jag ju redan berättat :)
Ha en mysig kväll om vi inte hinner höras någe mer innan jag åker hem från jobbet!!Kram

Anna sa...

Gillar er planlösning, tycker om när man når tvättstugan från hallen. Men man kan ju inte få allt. :-D