söndag 23 november 2008

Julbasar och breakdance...


Nu är julbasaren över och det gick förvånansvärt bra att vara där själv med barnen. Sigge ville inte följa med, konstigt va, hade "typ" bättre saker för sig... Men jag, Beda å polly hejjade på Mose när han tävlade i breakdance! Riktigt roligt faktiskt. Jag har inte så stor koll på vad barnen sysslar med i skolan jämt. Häromdagen hade vi utvecklingssamtal med Mose och då visade det sig att han är med i elevrådet... Var inget jag visste om direkt och jag får nog bara inse att Mose inte är som sin syrra var i samma ålder. Henne behövde man inte fråga om allt utan det kom fram ändå. Men Mose behöver man fråga. Så man får lära om igen, inget barn är det andra likt. Även om jag vet det så glöms det lätt bort. Minnesförlust får nog läggas till listan över mina nya egenskaper. Sedan jag träffade Freddan har jag blivit mer disträ och han mer strukturerad. Förut var det helt tvärtom.

Bilden lånad från gysinge.nu

Så till nått helt annat...

Upptäckte just att Gysinge centrum för byggnadsvård har en massa rea på sin hemsida. Bland annat dessa fina utelampor. Dessutom har de rea på sin slamfärg och vi ska ju måla med en ljus slamfärg, nästan vit, så man kanske ska passa på. Vi vill ju ha ett ganska klassiskt hus men med moderna detaljer men vi får se hur det går. Det är svårt att hitta rätt men det viktigaste är nog att vi hittar den hemmakänslan som passar vår familj. Och då blir det en salig blandning!

2 kommentarer:

VILLA VRÅKEN sa...

Hej...Jättefin lampa!! Vilket fint hus ni kommer att få!!! Ska ni ha slammfärg? Är den färgen bra?? Den var ju billig.....Mvh Linda Hagelin

Agnes sa...

hahaha Mose!! Så fin!! du är så kul.