onsdag 1 april 2009

Det händer en del...

... hos oss. Vår trapp är levererad och väntar på montering så fort golvet nere är lagt. Det är dock bra konstigt hur dom tror att man bara kan leverera en trapp utan att först avisera vilken dag den ska komma. Det är ju lite svårt att ta ledigt från jobbet med en avisering som lyder "antagligen någon gång vecka 14". Men så går det tydligen till. Så 7.30 igår morse ringde lastbilschauffören och meddelade att han var vid Preem och skulle vara vid huset om 10 minuter. Jag var på jobbet och Freddan vabbade för Mose och Signe är sjuka (japp nu har vi varit konstant sjuka sen i mitten av januari). Och det är inte det lättaste att bara sticka iväg när man har fyra barn hemma varav två är magsjuka. Hur som helst så löste det sig men jag tycker det är skitdåligt att de inte kan ringa och förvarna!

Vårt badrum uppe börjar oxå ta form. Det är dags för kakling där snart! Det känns helt overkligt och jättekul!



Och golvet i allrummet uppe är klart. Nu är det bara Bedas sovrum som saknar golv uppe å det känns oxå som en seger! Jag var ute i huset och städade i söndags och sedan kom Freddan och vi hjälptes åt att lägga golvet som var kvar i allrummet. Måste säga att det är en himla skön känsla att gå på riktigt trägolv. Det känns som det var en evighet sedan jag å Freddan sågs själva en stund. Blir liksom inte så mycket tid över. Freddan har dock annammat små drag från "arga snickaren" och jag fick erfara att man minsann inte lägger verktygen var som helst utan att de hör hemma på sina bestämda platser... Det var en rolig upplevelse!

Vi har oxå fått hjälp med garaget! Jippie! Freddans kompis kommer hjälpa oss att bli klara med det!

Och sist men inte minst så sjunker fukten i plattan för var dag som går så snart kan vi lägga golv nere!

2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Wow här går det undan!
Jag förstår er frustration, jag skulle aldrig kunna passa en tid som löd någon gång under veckan... Man har ju ett jobb att sköta.
/Vimsingen

Ina sa...

sådana är de... de vet att man så gärna vill ha sina saker att de behandlar en ur som helst...

//ina