måndag 23 mars 2009

Var är våren?

Hos oss snöar det massor idag... våren som nästan var här vände igen...

Jag har insett att för att överleva ett husbygge med fyra barn, två heltidsarbeten och en hel drös med sjukdomar så måste man tänka positivt och fokusera på det man har hunnit och inte det man inte hann göra. Lättare sagt än gjort...


Så i helgen har Freddan HUNNIT gipsa badrummet uppe med humind board så att plattsättaren kan ta vid och kakla det inom en snar framtid. Freddan har oxå hunnit väga av golvbjälklaget uppe i allrummet som inte är i våg (inte så himla kul) så vi kan lägga klart golvet där. Jag har jobbat mastodontpass på mitt jobb både lördag å söndag å Beda har fått magsjuka...
igen...

Vi kämpar mot målet och vi peppar oss med att vi är väldigt glada och nöjda över att vi faktiskt har möjlighet att genomföra detta projektet. Det kommer att bli fint när det är klart! Högst på önskelistan just nu står dock en klooningsmaskin, då ett par extra händer (och hjärnor med för den delen) skulle underlätta avsevärt.



2 kommentarer:

Vimsingen sa...

Haha jag insåg att jag skrev ett inlägg med exakt samma titel!
/VImsingen

Ina sa...

Ni fixar det... bit i hop, håll sams och focusera på målet - så är ni snart i mål hela familjen..

Kram
Ina