söndag 14 december 2008

Söndag

Den här helgen har gått åt till att:
-skotta snö och is från taket så man kan lägga takpannor där. Skottningen tar dubbelt så lång tid som själva takläggningen så därför går allt i snigelfart. Men det går iallafall framåt.
-packa, packa, packa... Ju mer saker vi packar detso mer har vi. Kan saker föröka sig så mycket?!
-rensa, slänga, sortera. Tar tid men är väldigt skönt. Vändorna till tippen är dock inte lika kul...
-måla och fixa så vi kan lämna lägenheten i bra skick. Fyra barn har satt sina spår på lägenheten minsann...

Nästa helg börjar vårt "nya" samboliv med min mamma. Det känns som en rolig utmaning. Är himla glad att jag har en så bra mamma, världens bästa faktiskt, som ställer upp för oss så här! Det är ju liksom inte självklart att man vill ha en familj på 6 personer inneboende hos sig i ett par månader, men mamma är fantastisk och erbjöd oss att bo där. Väldigt skönt! Inte för att jag tror att det kommer att bli en enkel resa men jag tror det kan bli kul. Barnen ser framemot det. Mose och Beda älskar när vi läser högt på kvällarna och mamma är väldigt bra på det, så nu har vi laddat med ett gäng kapitelböcker för kvällsläsning. Signe är väl lite skeptisk till att dela sovrum med mormor men det blir nog bra, bara Sigge inser att man inte kan smsa hela natten. Inte vet jag hur andras trettonåringar är, men min smsar en hel del... sisådär 100 sms om dan... det är 3000 i månaden... 36000 på ett år... många blir det...

1 kommentar:

VILLA VRÅKEN sa...

Skönt för er att rensa och slänga en massa...Flyttar ni in i huset om 2 månader?? Härligt härligt...Det är faktiskt värt att bo hos föräldrarna ett tag, man spar ju en massa pengar! Vi funderar på att bo i en husvagn i två månader över sommaren eller så blir det en etta på kvarnberget! Vi kommer förbi så fort vi kan! Ha det gott/// Hagelins